Trampoline springen

Trampoline springen is supergezond. Jonge kinderen leren er hun evenwicht en coördinatie mee aan en bovendien ontwikkelen ze een goeie conditie. Trampoline springen ontwikkelt ook de spieren zonder de gewrichten al te veel te overbelasten. Dit toestel neemt immers de schokken van de sprongen op en dat heb je bijvoorbeeld niet bij joggen. Reden te meer voor volwassenen om eens een sprongetje te wagen! Tijdens een kwartiertje trampoline springen verbrand je meer calorieën dan tijdens een half uurtje joggen! Je zal bovendien ook heel wat meer spieren gebruiken dan tijdens het joggen, spieren waarvan je het bestaan niet eens wist! Probeer het eens, je zal versteld staan van de work out die je doet! 

Volgens sommigen kan trampoline springen ook gevaarlijk zijn. Ben je ook niet heel zeker van de veiligheid, maak dan goeie afspraken met je kinderen. Laat ze enkel springen als je aanwezig bent, laat ze met een maximum aantal kinderen springen, zorg voor een veiligheidsnet, laat ze niet springen als de springmat vochtig of nat ligt, zorg ervoor dat er geen speelgoed ligt rond te slingeren... Kijk hier voor meer veiligheidstips op de trampoline.

Tip: Voor de kinderen bestaan er dan weer talloze spelletjes tijdens het trampoline springen. Hou bijvoorbeeld een hoogspring wedstrijdje! Laat je kind bijvoorbeeld zo veel mogelijk in de handen klappen tijdens het springen, hoe meer klappen uw zoon of dochter kan maken hoe hoger hij of zij gaat!

Bekijk ons assortiment trampolines


Berichtcategorieën:



Betaal veilig makkelijk en snel

27-05-2018 05:02:06 Europe/Brussels +0200